Niechciane obciążenia – jak wyłączyć subskrypcje na różne usługi?
Data publikacji 26 października 2020Spotify czy Netflix pobierają stosunkowo niewielkie opłaty subskrypcyjne co miesiąc, dlatego łatwo jest kontrolować bieżące wydatki. Nawet jeśli planujesz anulować abonament, ale zapomnisz zrobić to w odpowiednim czasie, w najgorszym wypadku zapłacisz tylko za kolejne 30 dni. Ale co, jeśli podałeś swój nr karty płatniczej mniej znanemu dostawcy, który pobiera większe sumy, a na dodatek udaje, że nie otrzymuje Twoich maili z prośbą o anulowanie subskrypcji? Tłumaczą specjaliści z Systemu Zastrzegania Kart.
Z tekstu dowiesz się:
- jak wyłączyć subskrypcję popularnych usług internetowych,
- w jakiej sytuacji warto dokonać zastrzeżenia karty, z której jest opłacana niechciana subskrypcja,
- czy można odzyskać pieniądze z opłacania niechcianego, autoodnawialnego abonamentu.
Raz zamówiona w internecie usługa często odnawia się automatycznie i tak samo obciąża Twoje konto. Z jednej strony to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie musisz pamiętać o regularnym wykonywaniu przelewów. Z drugiej jednak kłopoty zaczynają się, jeśli chcesz zrezygnować z subskrypcji, a nie za bardzo wiesz, jak to zrobić.
Jak wyłączyć subskrypcje – najpopularniejsze usługi internetowe
Podanie nr karty płatniczej bywa niezbędne, aby zacząć korzystać z wielu popularnych usług internetowych. Pamiętaj jednak, aby przy jego wpisywaniu zawsze sprawdzić w regulaminie, jak działa subskrypcja – zwykle domyślnie włączona jest opcja automatycznego odnawiania. Tylko w niektórych przypadkach musisz regularnie, np. co miesiąc, potwierdzać swój zakup na kolejne dni.
Co zatem zrobić, jeśli po jakimś czasie zechcesz anulować abonament? To zależy od programu/usługi. Poniżej kilka przykładów:
- Spotify – przejdź do szczegółów konta i wybierz „Anuluj Premium”,
- Netflix – na stronie użytkownika kliknij „Potwierdź anluowanie”,
- Office 365 – autoodnawianie wyłącz na stronie Twojego konta Microsoft,
- Adobe Creative Cloud – anuluj subskrypcję w zakładce Plany i Produkty.
Jeśli nie możesz znaleźć miejsca samodzielnego wyłączenia subskrypcji online, napisz maila lub zadzwoń do sprzedawcy. Sprawa powinna zostać załatwiona od ręki.
Zastrzeżenie karty jako wyjście awaryjne z trudnej sytuacji
Niekiedy zdarza się, że na stronie internetowej nie ma opcji cofnięcia subskrypcji, a sprzedawca nie daje znaku życia. Jeśli zdarzyła Ci się taka sytuacja, prawdopodobnie padłeś ofiarą nieuczciwego dystrybutora.
Najlepszym wyjściem będzie zastrzeżenie karty, której użyłeś do opłacenia danej usługi. Będziesz co prawda musiał zamówić w banku nowy egzemplarz, ale za to zyskasz pewność, że niechciany abonament nie będzie więcej uszczuplał Twojego budżetu. Metoda jest więc niezawodna!
Aby zrobić to szybko i bezproblemowo, skorzystaj z Zastrzegam.pl, czyli Systemu Zastrzegania Kart. Zadzwoń pod prosty do zapamiętania numer: (+48) 828 828 828, i postępuj zgodnie z instrukcjami – potrzebna będzie nazwa Twojego banku, na podstawie której zostaniesz połączony z odpowiednią infolinią. Potem wystarczy już tylko zlecić konsultantowi zastrzeżenie karty i wysłanie nowej.
Subskrypcja na nr karty płatniczej – czy można odzyskać pieniądze stracone na autoodnawianiu?
Wiele usług pozwala odzyskać pieniądze, jeśli abonament został przedłużony automatycznie. Jest to związane z tzw. obciążeniem zwrotnym, czyli chargebackiem. Ten mechanizm ochrony konsumenta polega na zakwestionowaniu przez klienta danej operacji (w przypadku braku możliwości porozumienia ze sprzedawcą), a w następstwie wycofaniu jej przez bank. Kwota zdeponowana wcześniej na rachunku sprzedawcy danego produktu czy usługi wraca na Twoje konto. Aby jednak proces się udał, musisz zgłosić problem do wydawcy karty, czyli banku, a następnie zgodnie z procedurami udowodnić, że Twój wniosek o zwrot pieniędzy jest uzasadniony.
Pamiętaj, że większość usług abonamentowych ma włączone automatyczne odnawianie subskrypcji. Jeśli nie masz pewności, czy będziesz chciał korzystać z produktu długoterminowo lub masz ograniczone zaufanie do jego sprzedawcy – po prostu wyłącz autoodnawianie, zanim jeszcze podasz swój nr karty płatniczej.