Strona główna
Internet
Tutaj jesteś
Internet Błędy w kampaniach Google Ads

Błędy w kampaniach Google Ads – zobacz, czego unikać, tworząc reklamy

Data publikacji 25 września 2024


Kampanie Google Ads powinny przybliżać firmę do osiągania założonych celów. Jeśli tego nie robią, być może ich twórca popełnił jakiś mniej bądź bardziej popularny błąd. Zapoznaj się z poniższym wpisem i dowiedz się, na co uważać, planując reklamę.

Czym są kampanie Google Ads?

Kampanie Google Ads stanowią formę reklamy internetowej oferowaną przez Google i umożliwiającą firmom promowanie swoich produktów bądź usług w rezultatach wyszukiwania, w serwisach partnerów Google, na YouTubie oraz w mobilnych aplikacjach. Z pomocą kampanii Google Ads możesz docierać do konkretnych osób szukających proponowanych przez Ciebie rozwiązań.  W związku z tym reklamy w ramach omawianego systemu stanowią jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Mają też inną niezaprzeczalna zaletę. Działają w modelu PPC, który oznacza, że płacisz wyłącznie wtedy, gdy osoba kliknie w reklamę. Nie można ponadto pominąć możliwości ich precyzyjnego ukierunkowania pozwalającego na wybór jak najbardziej dopasowanych fraz kluczowych, lokalizacji, a nawet godzin wyświetlania. Z drugiej strony te możliwości nie są równoznaczne z tym, że kampania zawsze przyniesie oczekiwane efekty. Warto więc powierzyć jej tworzenie specjalistom ds. kampanii Google Ads, którzy mają doświadczenie w ustalaniu odpowiednich stawek i wiedzą, w jaki sposób pokonać konkurencję również korzystającą z reklam.

reklamy Google Ads

Na co uważać, planując reklamy Google Ads?

Poniżej znajdziesz kilka popularnych błędów zdarzających się podczas tworzenia kampanii Google Ads – zastanów się, czy nie popełniasz któregoś z nich.

Brak dokładnych celów

Kiedy kampania Google Ads nie ma jasno i precyzyjnie ustalonych celów, nie zmierzysz jej efektywności. Do celów może należeć: większa liczba wizyt na stronie, generowanie leadów, wzrost sprzedaży. Bez określenia celów reklama nie przyniesie oczekiwanych efektów, a budżet zostanie zmarnowany na działania nieprzyczyniające się do osiągnięcia rzeczywistych rezultatów.

Niewłaściwy dobór słów kluczowych

Wybór zbyt ogólnych bądź nieodpowiednich fraz kluczowych to kolejna kwestia, na którą trzeba uważać, planując kampanie Google Ads. Prowadzi to bowiem do niskiej jakości ruchu. Na przykład używanie ogólnych słów kluczowych jak „sukienka” zamiast dokładniejszych jak „sukienka na wesele zimą” może poskutkować wyświetlaniem reklam osobom niezainteresowanym danym produktem, a także wyższymi kosztami kliknięć i niższym wskaźnikiem konwersji oraz co się z tym wiąże – marnowaniem budżetu i mniejszym zwrotem z inwestycji.

Niezoptymalizowane strony docelowe

W sytuacji gdy strona internetowa, na którą prowadzi reklama, nie jest dopracowana oraz dostosowana do urządzeń mobilnych, użytkownicy mogą ją szybko opuścić. To prowadzi zaś do wysokiego współczynnika odrzuceń i niskiego wskaźnika konwersji, a także zwiększenia kosztów kampanii.

Brak testów A/B

Jeśli nie testujesz różnych wersji reklam, ich nagłówków, tekstów oraz wezwań do działania, nie wiesz, co będzie działało najlepiej i przynosiło spodziewane efekty. Testy A/B pomogą Ci w identyfikacji najskuteczniejszych elementów kampanii. Bez nich efekty reklam mogą okazać się mało satysfakcjonujące.

Nieefektywne zarządzanie budżetem

Ustawiając za niski budżet, ograniczysz zasięg kampanii. Z kolei decydując się na zbyt wysoki i pozbawiony odpowiedniego monitorowania, doprowadzisz do nadmiernych wydatków. Takie działania natomiast poskutkują mniejszą liczbą wyświetleń reklam, wyższymi kosztami oraz marnotrawstwem budżetu bez osiągania zamierzonych rezultatów.

Niedostateczna analiza danych

Szansę na optymalizację możesz utracić również poprzez ignorowanie danych analitycznych oraz brak regularnej obserwacji wyników kampanii. Dlatego analizuj tak ważne współczynniki jak współczynnik klikalności (CTR), konwersji oraz koszt kliknięcia (CPC). Bez tych działań trudno będzie Ci dostosować kampanię do zmieniających się warunków.

Nieadekwatne targetowanie odbiorców

Ustawiając zbyt szerokie bądź zbyt wąskie targetowanie, wpłyniesz negatywnie na efektywność reklam. Za szerokie może przyciągnąć osoby niezainteresowane Twoim produktem bądź usługami, a za wąskie ograniczy zasięg, doprowadzi do niskiej konwersji i marnowania budżetu na nieodpowiednich odbiorców.

Brak optymalizacji reklam na różnych urządzeniach

Jeśli nie optymalizujesz swoich reklam i stron docelowych pod kątem różnych urządzeń, mobilnych, tabletów i ekranów komputerów, prawdopodobnie tracisz potencjalnych klientów. Na przykład spora grupa odbiorców Twoich reklam może korzystać z telefonów, więc konieczne jest dostosowanie kreacji reklamowej do takich osób.

Pamiętaj, że nie musisz samodzielnie zajmować się optymalizacją kampanii Google Ads – często warto powierzyć to zadanie specjaliście. Jeśli interesuje Cię wsparcie eksperta reklam Google Ads w Lublinie, możesz zdecydować się na propozycję agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads.

Artykuł sponsorowany

Redakcja myvisions.pl

Nasz zespół specjalistów w dziedzinach biznesu, finansów, internetu, marketingu i rozwoju osobistego, dzieli się swoją profesjonalną wiedzą, dostarczając wartościowe porady i analizy, które pomagają w osiąganiu sukcesów zawodowych i osobistych. Nasze artykuły są cennym źródłem informacji dla każdego, kto chce się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

Pozycjonowanie organiczne