Prowadzenie fanpage’a biznesowego
Data publikacji 17 marca 2020Ostatnie kilkanaście lat całkowicie zrewolucjonizowały dosłownie każdy aspekt naszego życia. Inaczej się zachowujemy, inaczej pracujemy, inaczej się ubieramy, inaczej się komunikujemy, inaczej uprawiamy sport czy też inaczej podchodzimy do tematów takich jak biznes, marketing czy public relations. Wszystkie te zmiany zostały podyktowane przez wiele czynników zewnętrznych, które zaistniały w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Mowa tu głównie o ogromnym i bardzo szybkim rozwoju technologicznym, który już od lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku zaczął przyspieszać, ale dopiero ostatnie piętnaście czy dwadzieścia lat przyniosły nam prawdziwy boom technologiczny.
Marketing w Internecie
Razem z boomem technologicznym doszło również do dużej popularyzacji i rozwoju internetu (również dzięki temu, że smartfony podłączone 24/7 do internetu stały się urządzeniem, które obecnie posiada już niemal każdy). Razem z rozwojem internetu doszło do naszego życia bardzo wiele różnego rodzaju internetowych usług, które jeszcze kilkanaście lat temu były dla nas czymś nieznanym. Bardzo wiele zrobił w tej kwestii Google dzięki któremu mamy nie tylko popularną wyszukiwarkę treści od tego giganta technologicznego, ale również takie usługi jak chociażby zaawansowany pakiet biurowy, który powoli wypiera pakiet biurowy od Microsoftu, przeglądarkę Google Chrome, pocztę Gmail czy też YouTube, który całkowicie zrewolucjonizował tworzenie materiałów filmowych w internecie, które przed „erą YouTube’a” kulały.
Równie dużo (o ile nie więcej) dla zmian w tym jak postrzegamy siebie, innych oraz biznes, zrobił również Facebook wraz ze swoją platformą społecznościową. Powstanie Facebooka oraz jego ogromna popularność sprawiły, że w życiu każdego z nas zawitał termin jakim jest social media.
Social media zaczęły odgrywać tak ważną role w społeczeństwie każdego bardziej rozwiniętego społeczeństwa, że każda firma, marka i biznes musiały dostosować się do tej ogromnej popularności. Stąd też powstanie czegoś takiego jak fanpage biznesowy.
Czym jest fanpage biznesowy?
Jest to (jak wskazuje nazwa) fanpage założony i prowadzony na Facebooku, który ma reprezentować daną firmę lub markę. Najczęściej fanpage taki nie jest prowadzony przez właściciela firmy czy też jedną osobę, ale cały sztab kilku (lub kilkunastu czy też nawet kilkudziesięciu jeśli to duża i globalna marka) wykwalifikowanych i opłacanych osób dla których prowadzenie takiego fanpage’u jest po prostu zwyczajną pracą. Prowadzenie tego typu fanpage’a jest koniecznie jeżeli chcemy żeby nasza marka pozostawała obecna w świadomości naszych klientów.