Jak wymyślić nazwę firmy?

0
133

Wiele osób, które zakładały firmy twierdzi, że czasem większym problemem od samej branży działania jest wymyślenie nazwy firmy. Powinna być ona łatwa do wymówienia i zapisania. Czasem będziemy ją komuś dyktować np .przez telefon – tej drugiej osobie powinno być łatwo zrozumieć to, co mówimy. Wymyślane nazwy często nie są słowami już istniejącymi. Czasem to części 2-3 słów złożone w jedno. Osoby starające się same wymyślić nazwę firmy, często mają problem z osiągnięciem pożądanego efektu. Trzeba pamiętać, że nazwa firmy, jest jak imię nadawane dziecku: będzie jedno na cały czas istnienia tej firmy. Stąd tak ważne jest, aby osiągnąć idealny efekt końcowy podczas szukania nazwy. Jeżeli jednak napotykamy na problemy nie tylko z samym znalezieniem, ale nawet z początkiem szukania tej właściwej nazwy, można zdać się tu na specjalistów.

Pomoc w generatorze nazw firm

Warto też wypróbować generatory nazw firm. Wiele z nich bazuje na języku angielskim, ale nie wszystkie. Niektóre są zupełnie darmowe – warto zwrócić na to uwagę. Jak zacząć pracę z generatorami? Zazwyczaj do generatora trzeba wpisać od 2 do kilku wyrazów. Mogą to być imię i nazwisko właściciela, jakaś konkretna lokalizacja, przedmiot działania lub główny produkt. Na tej podstawie generator zaproponuje nam przynajmniej kilka opcji. Co istotne, warto czasem skorzystać z kilku generatorów. Zdarzają się osoby, które pod wpływem uzyskanych w ten sposób sugestii, same wpadają na nazwę firmy, która jednak nie jest identyczna z żadną z otrzymanych z generatorów sugestii. Osoby te podkreślają jednak, że i tak generatory okazały się tu bardzo pomocne. Pokazały bowiem nowe możliwości szukania, łączenia itd. Jeżeli dana osoba uzyska więcej, niż jedno rozwiązanie i nie wie, na które się zdecydować, można popytać rodzinę i znajomych, która nazwa wg nich jest najlepsza. W nazewnictwie firm nie warto zdawać się na przypadek. W każdym razie nie wtedy, kiedy nie ma się jeszcze żadnego pomysłu, co wziąć pod uwagę przy tworzeniu nazwy.

Co nam daje dobra nazwa firmy?

Właściwa nazwa trafia na podany grunt w pamięci potencjalnych klientów. Daje więc samej firmie już na starcie większą szansę na dobry start. A to przecież istotne. Każda firma powstaje po to, aby się rozwijać i przynosić właścicielowi i pracownikom dochody. I jej nazwa ma pewien i to spory wpływ na to, jaką drogę będzie trzeba przejść, aby pozyskać odpowiednia liczbę klientów. Z nazwami firm jest jak z imionami – nie chcemy, aby nas ośmieszały, wydawały się zbyt toporne i odrzucające. Trzeba też pamiętać, że nazwa firmy to czasem dosłownie 1. rzecz dotycząca przedsiębiorstwa, która idzie w świat – powinna być więc dobrą wizytówką.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here