Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes Dobry sklep B2B

Dobry sklep B2B – czyli jaki?

Data publikacji 17 lutego 2023

Na sukces w handlu wpływa wiele czynników. Atrakcyjna cena, wysoka jakość produktu, przemyślana promocja to zaledwie część z nich. Dużą rolę odgrywa też profesjonalny sklep B2B. Czym powinna charakteryzować się dobra platforma sprzedażowa dla B2B? Na co zwrócić uwagę, wybierając odpowiedni system B2B?

Dopasowanie do branży i prowadzonego biznesu

Profesjonalny sklep B2B powinien w pełni odpowiadać wymaganiom i specyfice danego biznesu i branży. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę z branży, w której panuje sezonowość, platforma sprzedażowa powinna zawierać narzędzia, które tę sezonowość uwzględniają.

Wygodne zarządzanie produktami i platformą

Istotną kwestią jest też łatwe zarządzanie produktami. Podstawową funkcją każdego systemu B2B jest niejako pełnienie roli katalogu zawierającego posiadany asortyment. Warto zatem wybrać taki sklep B2B, np. https://www.idosell.com/pl/sprzedaz-hurtowa-b2b/, który pozwala na umieszczenie w ofercie jak największej liczby produktów. Najlepiej, aby była to po prostu nieograniczona liczba i możliwość przedstawienia towarów klientowi w formie katalogu. Dobrze również, aby system dawał klientowi możliwość zakupów dopiero po przejściu procesu rejestracji zatwierdzonego przez administratora systemu. Warto też zdecydować się na taki system, który umożliwi przydzielanie funkcji administratora kilku różnym pracownikom.

Personalizacja oferty

Bardzo istotne jest spersonalizowanie oferty. Wiadomo, że w handlu B2B nie działa się ze wszystkimi na takich samych zasadach. Niektórzy kontrahenci i klienci mają np. większe rabaty. Dlatego tak ważne jest, aby sklep B2B pozwalał na przedstawianie różnym klientom zindywidualizowanych ofert, uwzględniających wspomniane zniżki i inne wytyczne. Istotna jest też możliwość przypisania przedstawicieli handlowych do konkretnych klientów, co znacznie ułatwi ich obsługę.

Profesjonalna strona mobilna

Obecnie wielu przedsiębiorców nie rozstaje się z telefonem komórkowym. Smartfon stał się po prostu kolejnym niezbędnym narzędziem pracy, służącym nie tylko do kontaktu, ale też załatwiania innych ważnych spraw biznesowych, np. robienia firmowych zakupów. Aby sklep B2B był chętnie odwiedzany przez klientów, warto postawić na system z wersją mobilną, która pozwoli na wygodne dokonywanie zakupów w dowolnym miejscu i o każdej porze z poziomu smartfona. Ważną funkcją jest też możliwość integracji serwisu zakupowego z programami magazynowymi, księgowymi, a także z płatnościami czy firmą kurierską. To pozwoli na kompleksową obsługę sklepu z poziomu jednego systemu.

Redakcja myvisions.pl

Nasz zespół specjalistów w dziedzinach biznesu, finansów, internetu, marketingu i rozwoju osobistego, dzieli się swoją profesjonalną wiedzą, dostarczając wartościowe porady i analizy, które pomagają w osiąganiu sukcesów zawodowych i osobistych. Nasze artykuły są cennym źródłem informacji dla każdego, kto chce się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?