CRM w chmurze – zalety rozwiązania
Data publikacji 22 stycznia 2021Prowadząc działalność związaną z obsługą Klienta, z pewnością chcesz mieć stały dostęp do baz danych i dokumentów. Rozwiązaniem, które wspomaga pracę m.in. biura nieruchomości jest CRM. Najlepiej, jeżeli jego możliwości dostępne są w tzw. chmurze. Na czym polega taki system i dlaczego warto na niego postawić? Sprawdzamy.
CRM w chmurze to coraz bardziej popularny sposób funkcjonowania tego oprogramowania. Ma dużo zalet i jest produktem wyjątkowo stabilnym. W tym artykule omówimy funkcjonowanie takiego systemu i jego zalety, przybliżymy pojęcie chmury i jej działanie.
Czym jest chmura?
Chmura (bardziej fachowa jest angielska nazwa cloud) to przestrzeń dyskowa, umieszczona na zewnętrznym serwerze, która umożliwia przechowywanie określonej liczby danych. Dostęp do chmury jest nieograniczony, z każdego miejsca na świecie (wystarczy podłączenie do Internetu). Cloud pozwala przechowywać dane, zdjęcia, filmy, pliki tekstowe oraz oprogramowanie.
Dzięki temu, że program CRM – w tym między innymi ESTI CRM – system crm dla biur nieruchomości – funkcjonuje w chmurze, nie jest on ograniczony do wyłącznie jednego komputera. Na jakiej zasadzie działa cały system? Tłumaczymy!
Jak funkcjonuje CRM w chmurze?
Standardowe oprogramowanie instalujesz na swoim dysku twardym, na konkretnym komputerze. Masz do niego dostęp wyłącznie na określonym sprzęcie i miejscu, w którym ten się znajduje. W przypadku CRM w chmurze zasada wygląda nieco inaczej.
W celu uruchomienia programu logujesz się do swojego systemu poprzez przeglądarkę internetową lub dedykowaną aplikację. Możesz to zrobić z każdego miejsca na świecie (pod warunkiem dostępu do Internetu) i z różnych komputerów lub innych sprzętów elektronicznych. Po logowaniu, dostajesz dostęp do serwera, na którym znajduje się system CRM. Wystarczy, że włączysz go i zaczniesz pracę. Prawda, że to proste?
Zalety CRM w chmurze – dlaczego warto go wybrać?
System działający w chmurze ma ogromne zalety. Możemy przytoczyć je na przykładzie EstiCRM. Przede wszystkim, CRM dostępny jest praktycznie wszędzie. To oznacza, że masz wgląd do spraw, dokumentów, bazy kontaktów i innych niezbędnych plików z każdego miejsca. To umożliwia sprawne działanie zdalne, kontrolowanie etapów realizacji kolejnych zdarzeń i działanie np. już na spotkaniu z klientem. W skrajnych i palących przypadkach możesz też skontrolować CRM na wakacjach, wyjeździe służbowym – gdziekolwiek jesteś.
Chmura to również komfort działania. Nie musisz martwić się, że popsuty komputer z CRM uniemożliwi pracę. Wystarczy, że uruchomisz system na innym sprzęcie. Cloud to także gwarancja bezpieczeństwa danych, bo dużo trudniej wykraść bazę kontaktów z dobrze strzeżonego serwera niż komputera pojedynczego użytkownika.
Wszechstronność, komfort i bezpieczeństwo to główne zalety pracy na CRM w chmurze. System w takim trybie nie obciąża też komputera, nie zabiera miejsca na twardym dysku i jest w pełni elastyczny – tak dla Ciebie, jak i dla klientów korzystających na Twojej elastyczności. Jak widzisz, warto postawić na właśnie taki tryb pracy!